fbpx

Vanzarile in segmentul wearables – nivel aproape dublat

by Flo

Din ce in ce mai multi producatori de telefoane mobile renunta la lansarea de terminale compatibile cu castile cu fir. Desi inca foarte multi utilizatori nu sunt multumiti de acest aspect, probabil companiile nu vor schimba pe viitor aceasta decizie. Nu atunci când livrările globale pentru dispozitivele wearable aproape s-au dublat, în mare parte datorită castilor wireless de tip earbuds (precum AirPods) și a căștilor over-the-ear wireless. Potrivit IDC, 84,5 milioane de dispozitive wearable au fost livrate în al treilea trimestru al anului 2019. Aceasta reprezinta o creștere de 94,6 la sută de la an la an și un nou record pentru livrările trimestriale.

IDC spune că noile produse de pe piata de “hearables” au reprezentat aproape jumătate din vanzari, determinate de nevoia oamenilor de căști wireless, din cauza deciziei mai multor producatori de a renunta la mufa pentru casti. Ramon T. Llamas, director de cercetare al echipei IDC Wearables, explică:

“Produsele hearables au devenit foarte populare in sfera wearables. Acest lucru a început cu mai mulți producatori care au îndepărtat mufa pentru căști de pe smartphone-urile lor, impingand astfel către căștile fără fir. Apoi s-a continuat cu incorporarea de funcții suplimentare care măresc sau extind experiența audio. În final, prețurile au scăzut semnificativ, unele produse ajungând sub 20 de dolari.”

Desi disponibilitatea unor opțiuni mai accesibile a sporit popularitatea acestor produse in randul utilizatorilor, Apple a fost compania responsabilă pentru majoritatea livrărilor. Popularitatea în creștere a AirPods, a dispozitivelor Apple Watch și Beats – niciuna dintre ele neputand fi descrisă ca „accesibilă” – a pus Apple în fruntea listei cu o cotă de piață de 35% (29,5 milioane unități livrate). Xiaomi a ajuns pe locul doi după ce a expediat 12,4 milioane unitati, datorită liniei sale de Mi Band, în Q3 2019. Samsung ocupă locul trei în listă (8,3 milioane de unități livrate), datorită noilor sale ceasuri și căști, precum Galaxy Buds. Între timp, Huawei și Fitbit au intrat pe locul patru și cinci după expedierea a 7,1 milioane, respectiv 3,5 milioane de dispozitive.

Related Posts

Leave a Comment